Promosyon

Promosyon Nedir? İşletmeler İçin Neden Önemlidir?

Kelime anlamı ile özendirme olarak Türkçemize geçmiş olan promosyon temel olarak şirketlerin markalarını öne çıkartmak için kullandıkları ürünler olarak tanımlanmaktadır. Kısacası işletmelerin markalarını öne çıkartmak için kullandıkları ürünler diyebiliriz. İşletme ya da kurumların müşteri zihninde markalarını tutundurmak amacı ile yürütmüş oldukları ürün dağıtım çalışmalarının tamamı birer promosyon çalışması anlamına gelmektedir.

Bu nedenle de kurumsal kimlik kavramını promosyondan ayrı tutmamak gereklidir. İşletmenizin kurum imajını kaliteli bir şekilde yansıtan promosyon ürünleri, firma ismini, ürün ve hizmetleri ve sunulan hizmet kalitesini müşterilere sürekli olarak anımsatmayı hedeflemektedir. Böylelikle müşterilerin hizmet alanınızda ilgili bir ihtiyaçları söz konusu olduğunda akıllarına direkt sizin gelmeniz söz konusudur.

Promosyon ürünleri işletmelerin sesi rolünü üstlendiğinden dolayı çok önem verilmesi gereken bir konudur. Hem müşteri kitlenize jest yapmak, hem markanızı duyurmak, hem de kendinizi sürekli olarak hatırlatmak amacı ile dağıtacağınız promosyon ürünlerinin birçok faydasını görebilirsiniz.

Promosyon Ürünler Nelerdir?

Herhangi bir ürünü promosyon haline getiren faktör genellikle üzerinde kurum kimliğini yansıtan logo, görsel ve benzeri öğelerdir. Bu tanıma bakıldığı zaman aklınıza gelecek her şey, üzerine firma ismi, logosu gibi kurum kimliğine ait öğeler basıldığı zaman promosyon ürün haline gelecektir.

Fakat herhangi bir promosyon ürününün hedeflenen etkiyi göstermesi için müşterilerin ya da çalışanların günlük hayatlarını kolaylaştıracak nesnelerden olmasını tavsiye etmekteyiz. Bu sayede promosyon ürün olarak dağıttığınız her bir ürün sürekli göz önünde olacaktır ve gün içerisinde kullanılacaklarından dolayı işletmenizin de sürekli olarak tanıtımını üstlenecektir.

Aynı zamanda müşterilerinizin ilgisini çekecek işlevsel ürünleri promosyon ürünü olarak tercih etmenizde fayda vardır. Örnek verecek olursak ajanda, not defteri, flaş bellek, saat, tişört, kalem, çakmak, promosyon çanta gibi ürünler etkili birer promosyon ürün haline gelebilirler.

Promosyon Ürünler Nasıl Seçilmelidir?

Promosyon ürün seçimi yaparken kalitesi ve fonksiyonelliği tamamen işletmeniz ile bağdaştırılacağından ürün seçimine özen göstermenizde fayda vardır. Üstelik kalitesinden emin olduğunuz ürünler, müşteri memnuniyetini de olumlu yönde etkileyecektir.

Bunlar aynı zamanda markanıza olan sadakati de pekiştirecektir. Bu nedenle promosyon ürünlere karar vereceğiniz zaman herkesin ihtiyaç duyacağı, işlevsel ve kolaylıkla bozulmayacak kaliteye sahip ürünler tercih ettiğinizden emin olmanız gereklidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.